עמדנו כל הכיתה
מסביב למדריך מרשות העתיקות ושמענו ממנו הסברים על חפירות ומציאת חפצים
קדומים, זה מסוג השיעורים הכייפים שכולנו אוהבים. הוא הסביר
לנו שהארכיאולוגים חופרים, אוספים, מנקים, מחברים חלקים עתיקים ואחר כך שמים
אותם במוזיאון. למדנו שהחלק החשוב ביותר בעבודה של הארכיאולוגים הוא המחקר
ומהעתיקות הם יכולים לגלות הרבה דברים על התרבות של האדם. לדוגמה אם
גילינו שירותים עתיקים אז לפי הדברים מסביב אנחנו יכולים לגלות הרבה תגליות
על האדם כמו מי הוא היה ומה הוא אכל, ואם נמצא בסביבה עוד חפצים נניח מקל
אנחנו יכולים להגיע למסקנה שהאיש לקח מקל כדי שאם מישהו יפריע לו לעשות את
צרכיו הוא יוכל להכות אותו. אחר כך התחלקנו לקבוצות עבודה, בנינו כדים
מחמר ונפרדנו מהמדריך בלי לקבל שיעורי בית. חבל... החלטתי לחבר מספר
משימות. אם תרצו תקראו לזה שיעורי בית. שאלה
ראשונה קראו שוב את
הקטע וחשבו לאיזה מסקנות יכולים להגיע אם מוצאים: א) 2
מקלות? ב) 3 מקלות?
שאלה
שניה למדנו
שבארצות לא מפותחת
אנשים
לא שומרים על מקורות המים ואסור לשתות בהם את מי השתייה
ושבארצות מפותחות בגלל כלי הרכב אסור לנשום את האוויר. מה לפי דעתכם צריך לעשות בישראל?
משימה בחנו את עצמכם. האם אתם יכולים להיות ארכיאולוגים טובים? לחצו על
הפזל שבניתי ורשמו לפניכם תוך כמה זמן אתם מחברים את כל החלקים (המשימה קשה
ואפשרית).
אני מאחלת לכם
עבודה נעימה דניאלה
להפעלת הפזל לחצו עליו. להתחלה מחדש עשו רענון
של
הדפדפן שלכם. מקש
F5
נכתב על ידי www.daniella.co.il, 18:34 17/1/2004 22תגובותהוסף תגובההוסף הפניה (TrackBack) לכאןקישור
ישיר לקטע
דף ארכיון:
להגיב ולקרוא תגובות אפשרי רק בבלוג הפעיל